شرکت پاسارگاد؛ طراح، سازنده و مجری رستوران رباتیک
رباتها؛ ماشینهایی هستند، معمولاً قابل برنامهریزی توسط رایانه و قادر به انجام خودکار تعدادی از اعمال پیچیده. به عبارت دیگر، ربات ماشین قابل برنامه ریزی است با توانایی انجام مجموعه کارهای پیچیده بهصورت خودکار که جایگزین تلاش انسانی میشود در حالی که ممکن است در ظاهر شبیه انسانها نباشد و ظاهر آن اهمیتی ندارد.
رباتها، ماشینهایی در خدمت انسان!
عملکرد رباتها توسط یک دستگاه، از خارج و یا در داخلشان، کنترل شوند.
این ماشینهای پیشرفته، ممکن است خودگردان یا نیمه خودگردان باشند و انواع مختلفی از قبیل رباتهای انساننما، مانند ربات ASIMO شرکت هوندا و ربات پینگ پونگ باز شرکت TOSY، رباتهای صنعتی، رباتهای جراحی پزشکی، رباتهای کمک به بیماران، رباتهای سگ درمانی، رباتهای کوچک که از هوش جمعی بهره میبرند، پهبادهایی مانند هواپیمای بدون سرنشین MQ-1 Predator که توسط نیروی هوایی ایالات متحده مورد استفاده قرار میگیرد و حتی رباتهای میکروسکوپی(نانو رباتها) را شامل میشوند.
رباتها، با تقلید ظاهر موجودات زنده و یا شبیهسازی حرکات آنها، حس هوشمند بودن و یا توانایی فکر کردن را به انسان القا کنند. انتظار میرود در دهههای آتی، اشیاء خودگردان گسترش چشمگیری پیدا کنند. از ارکان اصلی این گسترش میتوان به رباتهای خانگی و اتومبیلهای خودگردان اشاره کرد.
نمونهای از رباتهای خدماتی که در رستوران رباتیک فضای بینظیری را ایجاد میکنند.
تکنولوژی حرف نخست عصر ماست. غولی که به سرعت رشد میکند و آن طور که به نظر میرسد، حالا حالاها خیال توقف ندارد. قرن بیست و یکم بدون شک قرن تکنولوژیهای خیره کننده است؛ از پرتاب فضاپیماهای غول پیکر گرفته تا به کار گرفتن تراشههایی با ابعاد نانومتری؛ تکنولوژی در تمام ابعاد زندگی آدمهای این قرن ریشه دوانده و همه را سرگرم خود کرده است. حال در روزگار ما، آدمهایی برندهاند که در این سیر پرشتاب فناوری بتوانند رویاهایشان را با تکنولوژی تاخت بزنند و به قول امروزیها حرف تازهای برای گفتن داشته باشند.
آدمهایی که خلاقیت را چاشنی روزمرگیهای خود کردهاند و گاهی در این میان ایدهای بکر را پیدا میکنند که نه تنها زندگی خودشان که سمت و سوی زندگی خیلیها را عوض میکند. خلاقیت عنصر برندهی عصر ماست و بیشک این حجم از خلاقیت و ابتکارات نو، قرن بیست و یکم را از تمام قرون و اعصار پیش و پس متمایز خواهد کرد.
رباتها از بدو تأسیس تاکنون، شاهد کاربردهای مداوم و گستردهای در صنایع مختلف بودهاند. سازمانها در سراسر جهان به این پتانسیل پی بردهاند و سرمایه گذاری زیادی در زمینهی رباتیک انجام میدهند. بنابراین، رباتها اکنون محدود به صنایع بزرگ نبوده بلکه در حال ورود به مشاغل دیگر مانند رستورانها و فروشگاههای خرده فروشی محلی هستند.
رباتها میتوانند مزایای زیادی را برای مشاغل و همچنین مصرف کنندگان فراهم کنند و تجربهی کلی را برای غذاخوریها بهبود ببخشند.
رستوران رباتیک ایدهای است که میتواند در عصر جدید، گامی نو در صنعت رستوران ایجاد کند. در واقع یک همکاری دو جانبهی انسان با ربات هاست برای شروع یک تجارت جدید و سودآور!
رستوران رباتیک ایدهای که میتواند در عصر جدید، گامی نو در صنعت رستوران ایجاد کند.
شرکت پاسارگاد هم از قافلهی پیشرفت تکنولوژی عقب نمانده و در این سیر پرشتاب، هر طور که شده خود را به این قطار پرسرعت رسانده و گاه بر فراز قلههای نوآوری و خلاقیت خوش درخشیده است. این شرکت خلاقیت را چاشنی روزمرگیها کرده و از یک ایدهی به ظاهر ساده، طرحی پر طرفدار و موفق را ایجاد کرده است.
رستوران رباتیک عنوان دار نخستین رستوران هوشمند و رباتیک ایرانی است که گامهای نخست خود را محکم و استوار برداشته و تحسینهای بسیاری را برانگیخته است.
رستوران رباتیک، ایدهای نو در صنعت رستورانداری!
اگر از رفتن به رستورانهای معمول خسته شدهاید و به دنبال ایدهای نو هستید حتما با ما همراه باشید!
در گوشه و کنار شهرهایی که روز به روز در حال گسترده شدن هستند، هر روز کافه یا رستورانی نو متولد میشود. کافه و رستورانهایی که با منوهای متنوع، دکوراسیونهای خاص و یا به راه انداختن رویدادهای مختلف و یا دعوت از چهرهها، سعی در معرفی خود و جذب مشتری دارند اما قطعا راه انداختن یک رستوران با میزبانی رباتها آن قدر بدیع و جذاب است که با همین عنوان جذاب و بکرش، نظر خیلیها را حتی برای یک بار به خود جلب خواهد کرد.
اما راهاندازی یک رستوران آن هم در شکل و شمایل رباتیک قطعا ملزوماتی دارد که با تمامی رستورانها و کافهها متفاوت است.
رستوران رباتیک، رستورانی با میزبانی رباتها!!!
ایران پر از رستورانها و کافههای منحصر به فرد است اما مطمئنا رستوران رباتیک، رستورانی با طعم تکنولوژی و مدرنیته است که به مزاج خیلیها خوش خواهد آمد. این تجربهی منحصر به فرد در کنار جاذبههای کمتر شناخته شدهی ایران، میتواند کشور عزیزمان را چه برای ایرانیها و چه برای افرادی که از سایر نقاط دنیا خود را به اینجا میرسانند؛ به یکی از مقاصد جذاب در سرتاسر جهان تبدیل میکند.
رستوران رباتیک به عنوان رستورانی محبوب و پر طرفدار در جهان!
عکاسی مشتریان با رباتها، از نشانههای جذاب بودن رستوران رباتیک!
شیوهی سفارش و سرو غذا در چنین رستورانی باید شکل و شمایلی مدرن و البته آسانتر داشته باشد. ایدهها یک به یک مطرح میشود و طرحها بر روی کاغذ نقش میبندد. ایدهی اصلی روز به روز بزرگتر شده و بالاخره نمایی کلی از رستوران رباتیک ایرانی مشخص میشود. در اولین گام، تمام فکرها به سمت و سوی سفارش گرفتن اولیه و ایجاد ارتباط با مشتری میرود و کم کم کارهای فنی آغاز میشود. اینکه در قدم اول کار ساخت ربات سفارش گیرنده تماما توسط مهندسین ایرانی و در داخل مرزهای خودمان صورت بگیرد، اقدام جسورانه و قابل احترامی است که وطنی بودن این پروژه را بیشتر کرده و اعتماد به نفس ما را نیز بالا میبرد.
طراحی ربات سفارش گیرنده هوشمندانهترین روش ممکن برای برقرای ارتباط صمیمانه و بی پیرایه با مشتری است. اینکه پشت میزتان بنشینید و رباتها برای ثبت سفارش نزد شما آمده و همچنین پس از تهیه ی غذا در آشپزخانه، سفارش شما توسط ربات؛ برایتان سرو شود و شما میل بفرمایید! قطعا برای خیلیها جذاب خواهد بود.
ثبت سفارش غذا و آوردن آن توسط رباتها در رستوران رباتیک!
رستوران رباتیک گامی محکم و اساسی در ایجاد تحول در دنیای رستورانداری و شاید یکی از حلقههای مفقود شدهی دنیای مدرن و شهری در پایتخت بوده که اکنون به همت چند جوان ایرانی محقق شده است. بدون شک شرکت پاسارگاد گام اول را محکم برداشته و لزوما برای در اوج ماندن، این راه پر فراز و نشیب را با قدرت ادامه خواهد داد، طوری که به عنوان نخستین رستوران رباتیک ایرانی؛ توجه بسیاری را به سوی خود جلب کرده است.
پذیرایی رباتها در رستوران رباتیک
چه چیزی جذابتر از آن که شما در رستورانی غذا میل کنید که به جای انسان؛ رباتها، در لحظهی ورود به شما خوشامد گویی کنند، شمارهی میز خالی را اعلام و از شما پذیرایی کنند! در آخر و پس از صرف غذا نیز، صورت حساب را نزد شما آورده و تسویه حساب را انجام دهند!
خوشامد گویی رباتها در رستوران رباتیک
رستوران رباتیک از خلاقانه و نوستالژیترین پروژههای رستورانی شرکت پاسارگاد میباشد که در ایران و به این سبک هنوز اجرا نشده است. در واقع در این رستوران به صورت نمادین وظایف خوش آمدگویی به مهمانان، سرو غذا و نوشیدنی و ارائهی صورت حساب و… به رباتها محول میشود. این رباتها ۲متر ارتفاع دارند و فقط در مسیرهای از پیش تعیین شده، حرکت میکنند.
در واقع در این رستوران، انسانها در پشت پرده یعنی آشپزخانه فعالیت میکنند و این رباتها هستند که در سالن اصلی رستوران و در مقابل مشتریان قرارگرفته و آن را اداره مینمایند.
رستوران رباتیک، رستورانی که رباتها، به جای انسان از شما پذیرایی میکنند!
برخی از مزایای استفاده از ربات در رستورانها عبارتند از:
۱- ساده سازی فرآیند پخت و پز:
از روباتها میتوان برای تهیه ظروف با استفاده از نسبت دقیق مواد تشکیل دهنده استفاده کرد. اگر با استفاده از روبات از بین نرود، احتمال خطاها بسیار کم است. هنگامی که دادهها در نرم افزار رباتیک قرار گرفتند، میتوانند ظروف را بدون خطا تکثیر کنند. بنابراین، رستورانها میتوانند غذاهای مختلفی از سراسر جهان را با استفاده از روباتها ارائه دهند زیرا محدود به مهارتهای آشپزی نیست. این موضوع میتواند به رستورانها کمک کند تا جمعیت بیشتری را از زمینههای مختلف جذب کنند و به افزایش درآمد کمک کنند. رباتها در مقایسه با انسانها میتوانند با سرعت بیشتری کار کنند و بنابراین میتوانند بهرهوری را بهبود بخشند. زمان انتظار برای مشتری را کاهش میدهد، امکان پرداخت سریعتر را فراهم میکند و میتواند به رستورانها کمک کند تا میزان مشتری را در ساعات کاری افزایش دهند.
۲- کاهش هزینههای عملیاتی:
اصلیترین مزیت اجرای رباتها در رستورانها، خودکار کردن کارهای تکراری است. از یک ربات میتوان برای انجام چندین کار مانند شستشوی ظروف ، تمیز نگه داشتن آشپزخانه و غذاخوری و سرو غذا به مشتریان استفاده کرد. این به طور قابل توجهی هزینههای عملیاتی را کاهش میدهد زیرا یک ربات میتواند چندین کار را با بازده بسیار انجام دهد.
یکی دیگر از مزایای اضافه شده رباتها این است که آنها میتوانند ساعتهای طولانیتری از انسان کار کنند. بنابراین، رستورانها برای کار در شیفتهای مختلف نیازی به استخدام چند نفر برای همان موقعیت ندارند. یک ربات میتواند وظایفی را که از زمان باز کردن تا زمان بسته شدن رستوران تعیین شده است، انجام دهد. بنابراین، رباتها میتوانند برای رستورانهایی که شیفت طولانی دارند بسیار مفید باشند.
به علاوه، برخی از کارمندان براساس تجربه یا شیفت کاری خود دستمزد بالاتری میگیرند و این میتواند بر هزینههای کار در رستورانها تأثیر بگذارد. با این وجود رباتها میتوانند سالها با همان هزینه عملیاتی کار کنند و به رستورانها کمک کنند تا در هزینههای خود صرفه جویی کنند. بنابراین، رستورانها با حرکت به سمت یک رستوران رباتیک خودکار میتوانند هزینههای خود را به شدت کاهش دهند.
۳- ارائهی تجربهی بهتر به غذاخوریها:
غذای قابل اطمینان به سرعت و به طور مداوم سرو میشود و این امر به طور کلی تجربهی لذت بخشی برای صرف غذا را به همراه دارد، که منجر به تکرار تجارت سودآور برای رستوران میشود.
رباتها میتوانند یک تجربهی جذاب و بصری را به غذاخوریها ارائه دهند. یک ربات انسان نما میتواند تجربهای سرگرم کننده به خصوص برای بچههای کوچک فراهم کند. این رباتها که به عنوان یک جاذبه شناخته میشوند، میتوانند مشتریان جدیدی را به سمت رستوران سوق دهند. رستوران رباتیک، میتواند همراه با پخت و پز و سرو غذا به طور مناسب، ساده سازی روند پرداخت را ارائه دهد. یک رستوران ربات میتواند تجربهی کلی را برای غذاخوریها، رستوران دارها و کل صنعت تغییر دهد.
معایب: قطعا در دنیای ما هیچ چیز بدون عیب و نقص نیست. رستوران رباتیک هم در کنار صدها حسن و فایده، دارای معایب کوچکی است که میتوان آنها را برطرف نمود، از جمله:
نگرانیهای استخدام:
نگرانی عمده در مورد بکارگیری رباتها، تأثیر آن بر اشتغال است. رستورانها باید تلاش کنند تا ضمن بهبود خدمات و امور مالی خود، تعادلی بین اتوماسیون و اشتغال انسان ایجاد کنند. یک رستوران نیمه اتوماتیک با رباتهایی که به کارهای روزمره محدود میشوند، میتواند بهترین شرط بندی برای رستورانها و مشتریان باشد.
رستورانهای رباتیک که در ایران و سطح جهان وجود دارد، به چهار سبک اجرا میشود:
سبک اول: رباتهای واقعی!
در سبک اول همانند نمونهی طراحی شده توسط شرکت پاسارگاد، ارائهی خدمات به عهدهی رباتهای کاملا واقعی و هوشمند است و به عنوان جذابترین رستوران رباتیک در جهان به شمار میرود.
رباتهایی که توسط شرکت پاسارگاد در داخل کشور تولید میشوند دارای بهترین قطعات از معتبرترین برندها و همچنین مجهز به باتری اضافه با قابلیت افزایش ذخیرهی شارژ، در جهت کارآیی بیشتر میباشند.
رستوران رباتیک با رباتهای واقعی
در ادامهی مطلب، نحوهی کارکرد آنها به صورت اجمالی توضیح داده میشود:
نحوهی پذیرایی در این رستورانها به این صورت است که غذا توسط انسان و در آشپزخانه تهیه میشود سپس بر روی سینی یک یا دو طبقه که در دستان ربات قرار دارد، گذاشته میشود.
فردی به عنوان اپراتور از اتاق کنترل، وظیفهی هدایت رباتها را بر عهده دارد. اپراتور، شمارهی میز مهمان تازه وارد را توسط دوربینها شناسایی و ربات گارسون را به سمت میز مورد نظر هدایت کرده تا سفارش غذا را ثبت کند. این ربات که در حافظهی خود جملاتی ذخیره شده دارد، به مهمانان خوشامد گفته و منوی رستوران را در اختیارشان میگذارد.
نکتهی قابل توجه آن است که لهجه و نوع لحن ربات میتواند به سفارش مشتری عوض شود و شرکت پاسارگاد به عنوان اولین سازندهی این نوع از ربات، چنین قابلیتی را برای آن تعریف کرده است.
همچنین از دیگر قابلیتهای منحصر به فرد ربات طراحی شده آن است که امکان گفتن جملات، به صورت آنلاین و بداهه نیز دارد. البته به وسیله اپراتور!
علاوه بر این، دارای قابلیت انتقال آنلاین صدای مشتری و در نتیجه، ارسال سریع سفارش به آشپزخانه بوده که تمامی این موارد باعث ارائهی خدمات در کوتاهترین زمان ممکن میشود.
پس از آماده شدن غذا، ربات گارسون مجدد کنار میز مورد نظر قرار گرفته و غذا را در حالتی که بر روی سینی چیده شده به مهمانان تقدیم می نماید. سرو غذا بر روی میز، توسط مشتری و یا گارسون حاضر در سالن، انجام میگیرد.
نحوهی پذیرایی رباتها در رستوران رباتیک
سبک دوم: رباتهای واقعی اما ساده!
در سبک دوم، کارکرد رباتها دقیقا مانند مدل قبلی بوده با این تفاوت که شکل و شمایل آنها شبیه انسان نیست.
با وجود این که تکنولوژی ساخت بدنهی ربات، نیازمند مهارت خاصی است که توسط مهندسان توانمند شرکت پاسارگاد کسب شده؛ در سبک دوم به منظور راحتی کار، رباتهایی در شکلهای سادهتر ساخته میشود که از لحاظ نحوهی پذیرایی و کنترل و مشخصات، همانند سبک اول هستند.
تصویری از ربات سبک دوم با ظاهری ساده
سبک سوم: رباتهای نوار نقالهای!
در این سبک از رستوران رباتیک، سیستم بسیار سادهتری استفاده شده که به همین نسبت از جذابیت کمتری برخوردار است.
در این نوع، میزهای دیجیتالی لمسی وجود دارد که شما سفارش خود را به وسیلهی آن ثبت کرده، میتوانید در زمان سفارش، جزییات غذای خود را مشخص کنید، به عنوان مثال اگر مادهی غذایی را دوست ندارید میشود آن را از روی غذا حذف و ماده دیگری اضافه کنید. با افزودن امکان دست بردن در ترکیب غذای سفارش داده شده توسط مشتریان، حتما اوضاع خوشایندتر و صمیمانهتر به نظر خواهد آمد.
این میزها، با برنامهای که درست مشابه محیط نام آشنای اندرویدی و ios ای است، در همان نگاه اول ارتباطش را با مخاطب برقرار میکند.
از آنجایی که راحتی مشتری در اولویت قرار دارد بخشی از میز لمسی در نظر گرفته نمیشود تا نشستن سر میزها راحتتر باشد و حرکتهایی همانند شیطنت کودکانه و یا تکیه دادن به لبههای میز مشکلی را برای مشتریان ایجاد نکند. نمایشگر میزها نیز کاملا مقاوم طراحی میشود تا در برابر ضربههای ناگهانی و یا تغییر دمای شدید نیز آسیبی نبیند.
در حقیقت این میزها، صفحههایی هستند که همچون تبلت روبروی تان روشن میشود، میتوانید منوی غذا را ببینید و خودتان محتویات غذای دلخواهتان را انتخاب کنید.
حذف ترافیک مشتریان در پشت صندوق در هنگام ثبت سفارش، ایجاد فضایی با آرامش در انتخاب غذا، ساخت غذای سفارشی و کاهش هزینههای رستوران به واسطهی حذف نیروی انسانی، امکان تولید میزهای لمسی رستوران در ابعاد و اشکال مختلف میباشد که میتوان میزهای دو نفر، چهار نفر و حتی در ابعاد میزهای دوازده نفره از دیگر ویژگیهای این محصول است.
پس از آماده سازی در آشپزخانه، غذای شما توسط نوار نقاله، به سمت شما حرکت میکند و شما میتوانید غذای خود را از روی آن بردارید. میزهای هوشمند در کنار ریلها تعبیه میشود و با دیواری شیشهای میزها از ریلها جدا میشود اما چند میز در گوشه و کنار رستوران قرار میگیرند و از ریل فاصله میگیرند. غذا پس از آماده شدن بر روی ریل قرار داده شده و به هنگام رسیدن به میز مورد نظر شیشه مجاور ریل پایین آمده و مشتری غذای سفارش داده شده را دریافت میکند. یعنی برای سرو غذا، خبری از پیشخدمت نیست.
این نوع از رستوران فقط در تهران اجرا شده و میتوان گفت با وجود جذابیت کمتر نسبت به دو مدل قبلی، باز هم به دلیل به کار بردن ایدهای نو در نحوهی پذیرایی، با استقبال مردم مواجه شده است.
تصاویری از رستوران رباتیک به سبک نوار نقالهای
سبک چهارم: ربات آشپز!
سبک چهارم سیستمی حرفهای و پیچیدهتری نسبت به سه سبک دیگر دارد.
در ۳ مدل قبل، انسان در آشپزخانه مشغول تهیه غذا بوده و رباتها وظیفهی پذیرایی داشتند اما در سبک چهارم دقیقا برعکس است، رباتها در آشپزخانه مشغول آشپزی و انسانها مسئول پذیرایی هستند.
خب قطعا در این سبک، فاکتور نمایش رباتها به عنوان عامل جذاب برای جلب مشتری، بسیار کمتر میشود اما میتوان با عنوان “تهیهی غذا توسط رباتهای سرآشپز”، مشتری را برای استفاده از رستوران ترغیب نمود.
تصاویری از رباتهای آشپز در رستوران رباتیک
پر طرفدارترین رستوران رباتیک با رباتهای واقعی!!!
رستوران رباتیک در تمامی سبکها جذاب و پر طرفدار میباشد اما از آن جایی که یکی از اسباب بازیهای مورد علاقه دوران کودکی اغلب ما، آدم آهنی یا همان ربات بوده!، این سبک بسیار متفاوت و خلاقانه در بین افراد محبوبیت بیشتری کسب نموده است. به طوری که کودکان از مشتریان پر و پا قرص این رستوران رباتیک هستند و با دیدن آنها شگفت زده میشوند و همچنین ناگفته نماند؛ افراد بزرگسال نیز از این که بتوانند با نوستالژی دوران کودکی خود، حرف برنند و عکس بگیرند، لذت میبرند. پس مطمئنا اغلب افراد در هر سن و سالی میتوانند جزو مشتاقان این رستوران جذاب و هیجان انگیز باشند.
شرکت پاسارگاد با تجربه و توامندی بالا در زمینهی ساخت و اجرای رستورانهای خاص در ایران و جهان، توانسته به بهترین شکل ممکن؛ این سبک از رستوران را در داخل کشور طراحی و تولید نموده و به مرحلهی اجرا در بیاورد.
قطعا با سرمایه گذاری و اجرای در این پروژهی منحصر به فرد، مشتریان زیادی به سمت شما سرازیر خواهند شد.
پر طرفدارترین سبک رستوران؛ رستوران رباتیک با رباتهای واقعی
شرکت پاسارگاد به عنوان برترین شرکت مهندسی، در ساخت و اجرای این رستوران پیشگام بوده و قادر به راهاندازی آن در تمام نقاط ایران میباشد تا گامی بلند در جهت تغییر نوع تفریح و نشاط مردم عزیز بردارد.
کودکان از طرفداران و علاقه مندان به رستوران رباتیک!
ایدهی رستوران رباتیک، به عنوان رستورانی شیک و جذاب از طریق خدمات منحصر به فردی که به مشتریان ارائه میدهد، میتواند دهها شاخهی درآمدی برای صاحبان خود ایجاد کند و این رستوران را در زمرهی پرسودترین رستورانهای ایران و جهان قرار میدهد. فضایی منحصر به فرد همراه با رباتهای هوشمند!
فرض کنید میخواهید منحصر به فردترین مراسم تولد را برای همسرتان برگزار کنید و با هم به رستوران میروید. چه چیزی جالبتر از این که یک ربات، کیک تولد را برای همسرتان بیاورد و تولدش را از طرف شما تبریک بگوید!!!
سوپرایز تولد توسط ربات
شرکت پاسارگاد به عنوان شرکت برتر در زمینهی طراحی، ساخت و اجرای رستوران رباتیک، با تکیه بر دانش مهندسی و استانداردهای روز دنیا میباشد.
کلمات کلیدی: رستوران رباتیک, طراحی رستوران رباتیک, ساخت رستوران رباتیک, اجرای رستوران رباتیک, راه اندازی رستوران رباتیک, احداث رستوران رباتیک, سرمایه گذاری در رستوران رباتیک, سرمایه گذاری در رستوران, راه اندازی پروژه توریستی عجیب, سرمایه گذاری در پروژه گردشگری جدید, راه اندازی طرح گردشگری عجیب, ساخت ایده توریستی جدید, اجرای طرح گردشگری عجیب